SKLinda

HEMNES komód újragondolva

2019. november 16. - SKLinda

A mai bejegyzésben egy igazi IKEA klasszikus, a 3 fiókos HEMNES komódunk újragondolt verzióját mutatom meg Nektek. Szerintem ez a rendkívül népszerű bútorcsalád joggal nagy kedvenc sok háztartásban, egyrészt időtálló stílusa, másrészt fa mivolta miatt. Mondjuk nálam a 'fa' elve varázsszó.

Szóval adott ez a komód, fekete-barna színben. Korábban rendkívül jól passzolt a hálószobánkhoz, majd később pelenkázó komódként is tökéletesen megállta a helyét.

sklinda-lakasfoto-haloszoba-3s_1.jpg

sklinda-blog-babaszoba-5_1.jpg

sklinda-blog-babaszoba-3_1.jpg

Így nem volt kérdés, hogy az új házba is jön velünk, továbbra is teljesen jól megfelel a pelenkázáshoz. Sőt, mi több - szerintem az egyik legideálisabb bútor erre a funkcióra. Az átlag pelenkázó lap, ami 50x70 cm méretű nagyon jól illik a tetejére. Az én átlagos magasságomhoz nagyon kényelmes, még hely is marad a váltás pelusnak, kenceficéknek. 

Ugyanakkor a fekete-barna dizájn az új gyerekszobába egyáltalán nem passzolt. Mivel funkcionálisan abszolút bevált, nem volt kérdés, hogy a külsejével kell kezdenem valamit... És nem csak egyszerűen átfesteni egy másik színre, hanem vinni bele egy picit több kreativitást.

sklindablog-babaszoba-butorfestes-2.jpg

Mindenképp a fiók előlapokat szerettem volna valahogy máshogy hangsúlyozni. Olyasmi megoldást kerestem, ami passzol egy gyerekszobába, de nem túl babás - így még pár év múlva sem lesz 'ciki': Egyszer csak megszállt az ihlet, kitaláltam, hogy egy világtérképet fogok rátenni. Egy sima posztert rendeltem. Bár a képarány nem tökéletesen fedi a 3 fiókot - ilyet egyébként nem találtam - variálni pedig nem volt kedvem az arányokon, vettem egy akkora posztert, ami széltében teljesen jó passzol.

sklindablog-babaszoba-butorfestes-1.jpg

Decoupage ragasztóval tettem fel az előlapokra a plakátot. Mivel nem kimondottan klasszikus decoupage alapanyag a plakát vastag papírja, ezért alá is kentem egy réteg ragasztót, majd miután elsimogattam, a felületén is szépen végig kentem. Abszolút kísérleti jelleggel estem neki, soha korábban még csak hasonlót sem csináltam, volt bennem egy kis izgalom, vajon egyáltalán sikerül-e a tervem. Nem lett teljesen tökéletes, nagyon nehéz ekkora felületen dolgozni a ragasztó-lakkal, hiszen elképesztő gyorsan szárad. Viszont a tökéletlenség és némi megmaradt gyűrődés ellenére teljesen elégedett vagyok a végeredménnyel.

sklindablog-babaszoba-butorfestes-4.jpg

Persze a festés sem maradhatott el... Eredetileg egy világos zöld, fújós festéket vettem, gondolván, nagy pocakkal mégiscsak egyszerűbb lehet fújni, de nem bizonyult a legjobb választásnak... Nem is lett elég, és nem is sikerült olyan szépen, ahogy szerettem volna. Szerencsére erre volt B tervem, az itthon őrizgetett krétafesték aranytartalék felhasználásával kevertem egy világos kéket. Végül is nagyon jól megy a fal színéhez, úgyhogy erre is adtam magamnak egy pipát. 

img_20191027_142158.jpg

img_20191027_151804.jpg

img_20191027_151819.jpg

Végül, de nem utolsó sorban felkerült a pont az i-re. Korábban már kicseréltem a komód eredeti fogantyúit, de ezek nem bizonyultak túl praktikusnak a pelenkázóhoz - állandóan beleakadt a ruhám, több pólómat is sikerült kiszaggatni. 

sklindablog-babaszoba-butorfestes-5.jpg

sklindablog-babaszoba-butorfestes-trickea-fogantyu-1.jpg

A tökéletes fogantyúk keresgélése közben  - ilyen a sors - találtunk egymásra a TRICKEA webáruház csapatával. Rögtön tudtam, jó helyen járok. Három hozzám nagyon hasonló életutat bejárt anyuka, akiknek a gondolatvilága is rendkívül közel áll az én mentalitásomhoz, létrehoztak egy online vállalkozást. Alapvető ötletük, hogy olyan háztartásokat célozzanak meg, akik leginkább anyagi és praktikus okokból IKEA bútorokkal rendezik be lakásukat. Ugyanakkor nem feltétlen szeretnék, ha a otthonuk egy az egyben úgy nézne ki, mint egy IKEA katalógus, ezért szívesen szabnák saját személyiségükre a berendezést, de designer darabokra nem feltétlen adnának ki sok pénzt.

sklindablog-babaszoba-butorfestes-trickea-fogantyu-2.jpg

sklindablog-babaszoba-butorfestes-trickea-fogantyu-5.jpg

Itt akadtam rá ezekre a tüneményes és gyönyörű porcelán fogantyúkra. Szerelem minden szempontból - design & minőség tökéletes találkozása. Az állatfigurák és a világtérkép párosítása a gyerekszobai dekorációban nem új keletű dolog - szóval nem gondolom, hogy feltaláltam volna a spanyol viaszt. Ugyanakkor úgy érzem, sikerült alkotnom az átlagnál egy kicsit egyedibbet. 

sklindablog-babaszoba-butorfestes-trickea-fogantyu-3.jpg

sklindablog-babaszoba-butorfestes-trickea-fogantyu-4.jpg

sklindablog-babaszoba-butorfestes-trickea-fogantyu-6.jpg

sklindablog-babaszoba-butorfestes-6.jpg

Mint látjátok, a falfestéssel még sehogy sem állok, de egyszerűen már nem bírtam volna ki, hogy ne mutassam meg, mire jutottam eddig. :D Különösebb styling sincs a képeken :P

Ne maradjatok le a legújabb tartalmakról, kövessétek a blog Facebook oldalát. Az instán is megtaláltok, addig is szép napokat Mindenkinek!

Hasta la vista! 
SKLinda

süti beállítások módosítása