SKLinda

Dekor tipp: esküvői mit-honnan - "DIY menyasszonyoknak"

2016. június 17. - SKLinda

Legutóbbi bejegyzésemben arra hoztam példákat, milyen is egy rusztikus/vintage stílusú lagzi dekorációja. Rengeteg ötletet találni az interneten, a megvalósítás viszont már egy picit bonyolultabb. 

Ebben szeretnék ma egy kis segítséget nyújtani azoknak az esküvőre készülőknek, akik nem az étterem / szálloda által adott tengelyen mozognak és szeretnék a dekorációs költségeket kordában tartani (és nem feltétlenül fogadnak dekoratőrt). 

9b38a98fb62cd0a82f06bd42850cce7c.jpgforrás

Ezzel nem a dekoratőrök ellen szeretnék beszélni, mert eddigi megfigyeléseim alapján elég pöpec munkát végeznek. Mi viszont úgy döntöttünk, hogy az amúgy is limitált költségvetésből a lehető leghatékonyabban szeretnénk kijönni, így inkább a barátokat fogjuk bevonni, amikor eljön az ideje. No de hogyan is csináljuk?

1. Tervezés: el kell dönteni, mi az alapvető vezérfonal - a stílus, mik azok az alapszínek, amik köré felépítjük a dekorációt. Talán ez a legnehezebb része az egésznek, ha az ember bizonytalan. Hiszen megannyi variációból lehet választani, a lehetőségek tárháza szinte végtelen.

A legegyszerűbben szerintem a helyszín adja a vezérfonalat - mindenképp olyan dekorációt válasszunk, ami jól passzol az általunk megálmodott helyhez. A másik fontos, kihagyhatatlan tényező a személyiségünk. Ne hagyjuk, hogy ránk tukmáljanak valamit, mert trendi - vagy mert ez van/elérhető/adott, ha az nem áll közel a lelkünkhöz, nem fogjuk magunkat jól érezni a nagy napon. 

Segítségünkre lehetnek a színek kiválasztásában az előre összerakott színpaletták. Mutatok párat (forrás itt).
peach-and-teal-wedding-color-ideas-for-2016.jpg

chic-rustic-neutral-wedding-color-palettes-for-2016.jpg

 

Mi valami hasonló mellett döntöttünk, mint az alábbi. A két szélső szín - a tengerészkék a szalvétákon, szalagokon és egyéb dekor elemeken jelenik majd meg, a bézs pedig a zsákvászonban, és egyéb textilekben ölt majd testet.

seaside-blues-and-greens-2016-trending-wedding-color-palette.jpg

Ebbe nem is folynék bele részletesebben, inkább ajánlom figyelembe Boros Kitti  - Nagy Nap Neked című blogját. Szuper bejegyzései segítenek eligazodni a stílusok és színek világában. 

2. Beszerzés: ha sikerült kitalálni mit szeretnénk, fel kell kutatni a szükséges dekorációs tárgyakat, anyagokat. Mi gyakorlatilag a világ végén élünk, itt nem sok lehetőség van a különböző kellékek beszerzésére - viszont ami van az is jó drága, vagy meg sem felel az elvárásoknak. Fogtam hát, és nekiálltam bogarászni az internetet - jó blogger módjára :).

Készítettem egy kis listát a kedvenc webshopjaimról, ezt szeretném most megosztani veletek.

Először az Oltár előtt webáruházával kezdeném. Innen végül nem rendeltem, de sokáig a székszoknyákkal szemeztem - amíg ki nem derült, hogy milyen székeket tudunk majd szerezni. Ha csak nagyon béna -a helyhez nem passzoló székeket tudtunk volna hozatni, akkor egészen biztosan rendeltem volna innen székszoknyát, ugyanis ajánlatuk messze a legjobb a piacon. De ezen kívűl csupa hasznos dolgot lehet tőlük bérelni vagy vásárolni - lámpást, vázát, fényfüggönyt, stb. Vintage stílusú kültéri esküvőkhöz remekül passzoló antikolt kalitkát.

2501w-nagy.jpg

Nagy kedvencem a DekorÁlom az Esküvőm boltja. Árai szinte verhetetlenek - egy csomó cuccot szereztem be innen. Gyorsak, készségesek - tiszta szívből ajánlani tudom őket.

picmonkey_collage_4.jpg

Másik nagy kedvencem a Your Decor shop. Kínálatában vannak hasonlók, mint az előzőnél, ugyanakkor hihetetlen cukik például a köszönőajándékok. Kimondottam üdítően hatnak az akvarelles grafikai arculatok és például hogy szerveznek óriás papírvirág készítő workshopot. 

picmonkey_collage2_2.jpg

A papíros dekoráció vonalon maradva, a kedvencek közé került Karcsi papírboltja (Bánlaki Kata) is. Fantasztikus dolgokat készítenek, csak ámulok és bámulok, mennyire friss, stílusos és szemet gyönyörködtető holmikat 'rittyentenek' papírból. Szintén lehengerlő a meghívó-kínálat. Érdemes Facebook oldalukat is követni, nem csak esküvői dekorációval foglalkoznak. Tőlük egyébként selyempapírt rendeltem, néhány pompomot saját kezűleg fogok elkészíteni.  picmonkey_collage3_1.jpg

 

És végül, de nem utolsó sorban - a zsákvászon volt számomra a nagy kérdés. Mivel ebből kell relatíve a legnagyobb mennyiség, úgy döntöttem, hogy megveszem az anyagot, és magam szabom ki belőle, ami kell. A legjobb áron a KENAG Textil webáruházában találtam - megvettem az akkori teljes készletüket ;) Szintén rendkívül gyorsak és kedvesek. 
Ezzel elég nagy feladatba vágtam a fejszém -  egyelőre jól boldogulok. :)

#weddingdecoration project started #workinprogress :D #diywedding #hungarianblogger #diyblog #burlapwedding #diybride

SKLinda (@sklinda.blog) által közzétett fénykép,

Hajrá Minden kedves házasulandónak!
Hasta la vista!

SKLinda

U.I.: nem fizetett bejegyzés, a "beszerzés" bekezdés képeit magukról a webshopokról vettem

 

süti beállítások módosítása