SKLinda

Levendula szezON

2018. június 04. - SKLinda

Végre beindult a levendula szezon! Egyszerűen megunhatatlan. Bizton mondhatom, az utóbbi évek egyik legnépszerűbb növénye. Nem rémlik, hogy mondjuk tíz évvel ezelőtt ekkora divatja lett volna - persze felhasználásának mindig is volt hagyománya - korábban azonban kb nagyi ruhásszekrényében találkoztam vele egyedül. Hála égnek egyre több kézműves termék készül belőle, szappantól a fagyiig. 

sklinda-blog-levendula-13.jpg

Mi négy kis tövet nevelgetünk egyelőre, emelt ágyásunkban. Korábban már írtam a raklapokból összeállított emelt ágyásról, mely azóta 3 szintesre nőtte ki magát. Jobban mondva Férj két keze által bontakozott ki. Itt növögetnek szépen a mi kis levenduláink, többi csodás fűszernövénnyel egyetemben.

Született kertész ;p #mygarden #magaságyás #zöldfűszeres #palánta #hungarianblogger #instaplant #instahun #mik #ikozosseg

SKLinda (@sklinda.blog) által megosztott bejegyzés,

Az ágyás középső szintjét a chili paprikák foglalták el, a kis ágyást pedig a paradicsomok vették birtokba.

sklinda-blog-chili-emelt-agyas.jpg

(Ezeket a képek már korábban készítettem :D a palánták azóta szépen cseperednek - a paradicsom derékig ér...)

Na de kanyarodjunk csak vissza a levendulákhoz. Mindössze három kisebb csokornyi virágot tudtam 'leszüretelni', de már ez ennyi is elég a boldogságomhoz. Az első szedést hagyományosan kötve akasztottam a kenyértartó kosár aljára.

csempedekor-szoveges-matrica-metrocsempe.jpg

csempedekor-szoveges-matrica-metrocsempe-2.jpg

Mikor a második adagot szedtem, éppen kicsit ki voltam akadva lelkileg... Azon morfondíroztam, mitévő legyek, hogyan használjam fel a virágot. Eszembe jutott, kislány koromban mennyire imádtam a pitypangból koszorút fonni (anyukám legnagyobb örömére - hiszen a kutyatej foltja gyakorlatilag kimoshatatlan a ruhából. ;) )

sklinda-blog-levendula-10.jpg

Úgyhogy terápiás jelleggel, délutáni szieszta idején nekiálltam egy kis koszorút összerakni. Szívből tudom ajánlani ezt a módszert :D:D:D - hiszen a levendula jótékony nyugtató hatására mire elkészült, teljesen úrrá lett rajtam a zen. Annyira ihletet kaptam, hogy még a fényképezőgépemet is előkaptam, és kattintottam pár képet kb az összes fellelhető, ide illő háttérrel.

sklinda-blog-levendula_1.jpgsklinda-blog-levendula-12.jpg

sklinda-blog-levendula-5.jpg

sklinda-blog-levendula-6.jpg

Néhány friss rozmaring hajtással is megtűzdeltem - ezek nem annyira tartósak benne, inkább csak a fotók kedvéért.

sklinda-blog-levendula-8.jpg

sklinda-blog-levendula-9.jpg

Végül pedig a konyhában akasztottam fel ezt is, kedvenc szűrőm mellett kapott helyet. A rozmaringot folyamatosan csipegetem ki belőle - egy kicsit a reggelihez, egy kicsit a ebédhez :)

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a Facebook oldalamat, nehogy lemaradj a legfrissebb tartalmakról, valamint az Instagramon is megtalálsz.

Hasta la vista!
SKLinda

süti beállítások módosítása