SKLinda

DIY: retro stokiból menő skandináv

2017. szeptember 13. - SKLinda

Kedvenc olvasó, dolgozó sarkom új taggal bővült. Már nagyon régóta hiányzott a füles fotelemhez egy kényelmes lábtartó, de valahogy sosem akadtam rá az ájlávjú darabra a boltokban. Főleg nem ár-érték arányban.

sklinda-retro-stoki-atalakitas-2.jpg

Most azonban végre szembejött velem ez a cuki régi darab, amit viszonylag kevés munkával és beruházással formáltam át. Így már a környezetbe is passzol, arról nem is beszélve, milyen finom pihe-puha lett a végeredmény.

Így nézett ki a kis stoki eredetileg:

sklinda-retro-stoki-atalakitas.jpg

Igazából most egy fillérembe sem került az átalakítás, mert már korábban beszerzett, itthon megtalálható alapanyagokat használtam fel. Volt egy kis elfekvő Annie Sloan festékem, a "kárpitozáshoz" pedig a már meglévő IKEA mű báránybőrt áldoztam be. 

Bár a krétafestékhez elvileg nem feltétlen kell csiszolni, itt bizony a fa állapota miatt muszáj volt. Így a munka nagyobbik részét a lábak lecsiszolása tette ki. A régi lakkozás már pergett pár helyen - azt gondoltam, egészen egyszerű dolgom lesz vele... Hahaha... Na ott, ahol nem pergett a lakk, eléggé ragaszkodott. 

sklinda-retro-stoki-atalakitas-3.jpg

Innen már gyerekjáték volt az egész. Előbb a fehéret kentem, két rétegben, aztán maszkoltam és a szürkét kettőben. Természetesen a maszkolószalag eltávolítása itt-ott megkezdte a fehér festéket. Ezt azonban már nem kellett újrakenni, elég volt egy fülpiszkáló vattával javítani a pöttyöket. Egy kicsit visszacsiszoltam a megszáradt festést és egy rétegben átkentem színtelen viasszal. 

A piros műbőr borítás eltávolítása és a műszőr felrakása sem volt túl nehéz. Mivel a műszőr vastag és nem annyira látszik magának az alsó anyagnak a formája, nagyon könnyű vele "kárpitozni". Hiszen az illesztésekkel, hajtásokkal nem kellett annyira precízen dolgozni, mintha hagyományos bútorkárpitot használtam volna.

sklinda-retro-stoki-atalakitas-4.jpg

 

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a Facebook oldalamat, nehogy lemaradj a legfrissebb tartalmakról, valamint az Instagramon is megtalálsz.

Hasta la vista!
SKLinda

süti beállítások módosítása