SKLinda

Rendhagyó: eszméletlen csokitorta recept

2016. május 05. - SKLinda

Kedves olvasóim, ugyan a blog fő témája még mindig a lakberendezés és a saját kézzel készített lakberendezési kiegészítők, hadd osszam meg veletek legutóbbi süti-kreálmányomat. 

Imádok improvizálni a konyhában, legyen szó főzésről vagy sütésről. Legutóbb a szülinapomon dobta be édes drága kisfiam, hogy szeretne enni a tortámból. De hát nincs is tortám, mondtam neki.
- Nem baj, anya! Süssünk egyet!
Kötélnek álltam és gyorsan abból ami épp volt otthon összedobtunk egy olyan csokitortát, amitől megremegett a térdem. De tényleg. Ez valami bombasztikusan finom lett. 

(elnézést a képekért, futtomban villámképek készültek mobillal)
wp_20160425_046b.jpg

Jöjjön hát a recept:

wp_20160425_073.jpg

A tészta eredetileg egy Nigella-féle receptből van - ő egy körtés verzióban adta elő valamelyik műsorában, még évekkel ezelőtt. Akkor gyorsan lefirkantottam, és azóta többször is elővettem. Most csak a tésztát készítettük el (a gyerek keverte a robotgéppel, mert azt muszáj :P), egy kis méretű csatos tortaformában.

Hozzávalók:

12 dkg liszt
1 cs sütőpor
12 dkg cukor
2 evőkanál tiszta kakaópor
10 dkg vaj
2 tojás
vaníliaaroma

A tészta elkészítése:

A vajat a cukorral habosra kell keverni, hozzáadni a tojásokat, a vaníliaaromát, ezekkel is jól összedolgozni. Ehhez jöhet a két evőkanál kakaópor, melyet csak finoman kezdjünk hozzákeverni, ha nem akarjuk, hogy beterítse az egész konyhát :P.
Ha ez is megvan, jöhet apránként a liszt, a belekevert sütőporral. 

Szükség esetén egy pici vizet lehet adni a tésztához, ha túlságosan sűrűnek tűnne. 

Tegyük a tésztát a kivajazott, kilisztezett tortaformába és 180 fokon süssük kb. 35-40 percig. 
(ha a gyümölcsös verziót választjuk, maradhat ragacsos a közepe, de én most teljesen átsütöttem, hogy félbevágható legyen.)

És most jön az, amitől igazán eszméletlenül ütős lesz ez a pofon egyszerű torta! A brigadeiro.

A brigadeiro nem más, mint a brazilok nemzeti édessége, tulajdonképpen csokis tejkaramella. Olyan pofon egyszerű, és mégis olyan ízbomba, ami minimum minden nőt levesz a lábáról, de még lehet hogy az édesszájú pasikat is meghódítja. Hagyományosan kis golyókat gyúrnak belőle, és tortadarába hempergetik, de én most merészen tortakrémként alkalmaztam. 

A brigadeiro hozzávalói:

1 konzerv sűrített tej
1 evőkanál vaj
2-3 evőkanál kakaópor, ez mindegy milyen fajta (én most a nyuszisat használtam)

Egy főzőedényben össze kell keverni az alapanyagokat, majd szép lassan elkezdeni melegíteni és forralni.

wp_20160425_026c.jpg

Ez ez egyetlen "macera", mert nagyjából 15 percig folyamatosan kevergetni kell. Egészen addig, míg a keverő eszközt határozottan végighúzva, az edény alja elő nem bukkan 2-3 másodpercre. Ekkor le lehet venni a tűzről, és várni, míg kihűl.

Ha egyébként kis golyókat szeretnénk formázni, akkor meg kell várni míg egészen hideg nem lesz. Így válik formázhatóvá - vajas kézzel - és elvileg meg is tartja a formáját.
Hagyományosan így néz ki:

tumblr_nkx35uf73g1upgw12o1_500.jpg

Én most nem vártam meg, míg teljesen kihűl, hanem még épp langyosan kentem meg vele a torta közepét és a tetejét.

wp_20160425_033b.jpg

Aprított mandulával díszítettem.

picmonkey_collage_3.jpg

Az eredmény egy rendkívül finom, ragacsos ugyanakkor omlós tésztás, tömény kalóriabomba & cukorsokk! :D
Jó étvágyat!

Hasta la vista!
SKLinda

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása